כיצד לעודד התפתחות שפתית?

הדבר הטוב ביותר בהתפתחות השפה הוא שזה קורה באופן טבעי כל כך. 
ילדינו קולטים את מה שאנו אומרים – מילים, צלילים ומשמעויות.
מונטסורי אמרה פעם בכדי לעטוף את הילד בשיחה אינטליגנטית, כל מה שאנחנו באמת צריכים לעשות זה לדבר.

שיעור בשלושה שלבים – לימוד שמות עצם ומושגים פשוטים – שמות מספרים, חיות צבעים  ועוד

1. מתן שמות (שיום) –  "כלב."

2. זיהוי (הפנמה) – "הראה לי את הכלב, "איפה הכלב?"

3. זכרון (הטמעה) – "מה זה?"

שיעור בשלושה שלבים פותח על ידי אדוארד סגווין, רופא צרפתי שעבד עם ילדים עם צרכים מיוחדים, בצרפת ובארצות הברית בסוף המאה ה -19.
הוא גילה דרכים להגביר את היכולות הקוגניטיביות של הילדים והאמין בחשיבות פיתוח הביטחון העצמי והעצמאות של הילד.
כתביו של סגווין היוו השראה מרכזית למריה מונטסורי והיו המקור להרבה מרעיונותיה המעשיים.

"בגיל שנה וחצי בערך מגלה הילד עובדה נוספת, והיא שלכל דבר יש את השם שלו.
זה מראה שמכל המילים שהוא שמע, הוא הצליח להבדיל את שמות העצם ובמיוחד את שמות העצם הקונקרטיים.
איזה צעד משמעותי ונפלא קורה! הילד יודע שהוא נמצא בעולם של דברים, ועכשיו לכל דבר יש מילה מיוחדת ששייכת רק לו."

מ. מונטסורי 

                                                                                                                     

עגלת קניות
Scroll to Top